Ahad, 21 Mac 2010

getir

tengahari itu ..tiba2 abg call..suaranye agak cemas..ayang ..tolong abg..aku tanya kenapa? aku terfikir yg bukan2 maklumle tugas dia sentiasa dijalanraya tu...tolong katanya..badan abg dah lemah..tak tau nak buat ape...aku suruh dia bertenang walaupun hatiku berdegup kencang

kemudian dia cakap putus2 ..ya allah aku rasa mcm tak percaya apa yg aku dengar..
lepas dia letak tel.aku berfikir..aku cal dia .jom kita balik ipoh.aku ambik cuti kecemasan.
begitu juga dia .

jam 3 kami bertolak balik.6.30 kami sampai.en zainal dah tunggu.kami berjumpa dan berbincang mcmna nak hadapi semua.alhamdulillah en zainal sekeluarga boleh bertolak ansur.mereka semua buntu.

balik rumah aku tak tau la nak cakap apa.kesian suami ku.dia jadi bingung dengan apa yag berlaku.begitu juga aku.aku rasa ,aku perlu kuat.kerana suamiku bukan nya sihat.aku takut darah dia naik mcm hari tu.semalaman kami tak leh tidur..

sabtu pagi,kami bergegas ke sg siput.tiba2 en zainal call.katanya tak jadi.kami patah balik.tiba2 aku tukar fikiran.kami kerumah en zainal.selepas berbincang.en zainal juga mengajak kami makan tengahari dirumah nya .masakan kg..aku terharu dengan layanan dia.

isnin kami terpaksa ambil mc.kami sepakat dgn en zainal berjumpa disatu tempat.berbincang dan mendengar sendiri apa yang berlaku.nauzibillah..ya allah apalah ujianmu ini untuk menduga kesabaran kami..yaallah.kami reda dgn apa yang berlaku.aku sendiri sentiasa berzikir ,mengawal diri dari perassan marah,...yaallah amat berat dugaanmu kepada kami...

entahla..kami buntu...selepas berbincang .kami mendapat keyakinan.dan bersedia menghadapi semua keadaan.semuga allah memberikan kekuatan kepada kami.kemudian kami kekelinik.dr kata darah tinggi aku naik..mungkin kerana berfikir banyak perkara agaknya..alhamdulillah semua ok la skit.bolehla aku balik kekg untuk majlis pertunangan adik bongsu ku...kalau tak mungkin kami tak dpt balik bersama meraikan majlis itu..

kepada suamiku .aku minta dia bersabar dengan dugaan yg menimpa.ada hikmah disebalik itu.kesian dia.

malam itu,dia termenung.aku katakan jgn memendam apa yg dia rasa..bahuku ada utk bersama merasa apa yg dia rasa..dan dia menangis dan merintih ...aku katakan lepaskan apa yg terbuku.biar sebak didada hilang...aku katakan allah menguji dia ..sebagai hamba kita kena reda...
alhamdulillah sekarang aku tengok dia dah boleh tersenyum macam biasa...

Tiada ulasan: