Ahad, 25 Januari 2009

23hb mak dan adik2 sampai..ptg aku cal abg..dia org masik kat juru.jln jem.katanya tak payah masak.mungkin sampai lewat.yelah org nak bercuti sempena raya cina.jam12.30 tengah malam baru sampai..rehat dulula..

24hb..sarapan pagi kat umah.perkenalkan dia dengan keluarga..macam2 adik2 aku ni..aku cakap kami tak nak bersanding..depa merayu lak dgn abg,minta bersanding..mati akal.akhirnya kata sepakat..bersanding lah pulak...bincang bab baju,warna dansebagainya..semua puas hati..selesai.
lepas sarapan kami bertolak ke nilai.cari barang2 bob .aku dan abg tumpang sekaki.beli kain utk dipakai utk hai bahagia..masa akad nikah,bersanding,sambut menantu...lepas makan tengahari kami balik rumah,penat.tidur jap.lepas makan malam ke alamanda.main boling..ada peningkatan.he he
lepas tu karaoke...aku cuma dgr aje..tak ambik bahagian pun..janji anak kami suka..kita org happy..lepas karaoke pekena kue teow kungfu kat atas bukit tu ..balik tidur

25hb jan
4.15 pagi kejutkan abg p hantar dyla kat airport..nasib baik dia nak. balik sambung tidur.
lepas sarapan mak balik kg dgn adik2.
kami ke putrajaya ..ronda2.kemudian ke cruise tasik...pusing2.bersama pelancong dari iran kami berempat je dari mysia,ok apa..kemudian ke alamanda lagi,makan kfc pilihan asyraf..lepas dah kenyang shopping sakan kat parkson,dan lain2 .cari barang sikit.persediaan utk kahwin .terserempak dgn anak saudara arwah isterinya..berkenalan jap.balik tidur.letih.
sampai aku terlupa yg aku hangat kan gulai.apa lagi..nasib baik abg call .terjaga .kalau tak entah apa yg jadi,satu periuk hangus.aku ajak makan malam kat luar je.lepas makan jumpa adik2 jap kat umah ..dia org balik ke ipoh.

aku rasa lega.keluarga aku boleh terima dia dan anak..nampak keserasian itu.harap berpanjangan..banyak kenangan aku dan dia ..banyak yg dibincangkan bersama..barang2 nanti belikan lagi..nampaknya dari majlis kecil dah jadi besar...janji keluarga bahagia

2 ulasan:

SofieSofika berkata...

K.Yah nak kawin ya..bila?
Ape2 pun, terlebih dahulu tahniah. Semoga berbahagia ke anak cucu..

ayangzzy.BLOGSPOT.COM berkata...

tq..tungguuu